Wyprawa rowerowa do Rumunii – dzień 2-4

25-26 lipca 2019 Dystans Dzienny: 64+134 km Dystans całkowity: 376 km Poranek był rześki, ale szybko zrobiło się ciepło. Tego dnia nie musiałem się spieszyć więc skorzystałem z chwili czasu by nadrobić parę zaległości w Koszycach. Bywałem tu już nie…

Wyprawa rowerowa do Rumunii – dzień 1-2

23-24 lipca 2019 Dystans Dzienny: 43 + 135 km Dystans całkowity: 178 km Pomysł na wyprawę długo rodził się w bólach. Rumunia to fascynujący, choć niepozbawiony wad kraj, który miałem już okazję odwiedzić, niestety bardzo powierzchownie. Długo jednak nie mogłem się…

Spod ziemi w obłoki- wypad na Słowację

Pieniny, Spisz, Podhale po polskiej stronie znam bardzo dobrze, a mimo to zawsze chętnie tu wracam. Tym razem jednak podczas kilkudniowego wyjazdu postanowiłam skupić się na nie tyle na górach, co na zwiedzaniu. Zarówno po polskiej, jak i po słowackiej…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 10

18 lipca 2018 Dystans dzienny: 99 km Dystans całkowity: 934 km Noc była spokojna, choć momentami siąpiło. Szczęśliwie jednak nie przerodziło się to w nic większego. Poranek był z kolei dość rześki, ale po wczorajszym upale nie mieliśmy nic przeciwko…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 9

17 lipca 2018 Dystans dzienny: 101 km Dystans całkowity: 845 km Poranek był dość rześki i chłód szybko wykopał nas z namiotów. Rozpaliliśmy butle z gazem i zaimprowizowaliśmy śniadanko z resztek tego co zostało nam w sakwach. Była też kawa…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 8

16 lipca 2018 Dystans dzienny: 99 km Dystans całkowity: 734 km Dzień był pogodny, nawet aż za bardzo. Po raz pierwszy od początku wyprawy, w kość dał nam upał. Na szczęście z zaopatrzeniem w wodę, a przede wszystkim kofolę, nie…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 7

15 lipca 2018 Dystans dzienny: 75 km Dystans całkowity: 635 km Nie zabawiliśmy długo w Czechach, ale przynajmniej zdążyliśmy się najeść. Ceny po tej stronie Beskidów okazały się naprawdę przystępne, a jedzenie (czeskie klasyki – knedliki, ser smażony i zupa…

Aquaparki w Polsce – Ile kosztuje rodzinny wypad?

Baseny z falami, rwące rzeki, masaże wodne, jacuzzi… i wiele więcej czeka na fanów wodnych atrakcji w Aquaparkach w całej Polsce. Niezależnie czy niedawno wróciłeś z wakacji nad morzem, czy nie miałeś jeszcze czasu na urlop, wycieczka do parku wodnego…

Czerwony Klasztor – perła ukryta u stóp Pienin

Tuż za polską granicą, nieopodal kładki łączącej Sromowce Niżne ze Słowacją znajduje się Czerwony Klasztor. Można tu przyjść na krótki spacer z Polski. Dawny klasztor kartuzów otaczają stoki Pienin. A ponad nim wznoszą się Trzy Korony. Można go też dojrzeć…

Koszyce – gdzie wschód łączy się z zachodem

Koszyce (słow. Košice, węg. Kassa) są drugim co do wielkości miastem w Słowacji i chyba nawet najpiękniejszym. Posiada długą i burzliwą historię, w której wielokrotnie przechodziły z rąk do rąk: początkowo były węgierskie gdzie jako jedne z pierwszych otrzymały prawa miejskie,…