Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 7

15 lipca 2018 Dystans dzienny: 75 km Dystans całkowity: 635 km Nie zabawiliśmy długo w Czechach, ale przynajmniej zdążyliśmy się najeść. Ceny po tej stronie Beskidów okazały się naprawdę przystępne, a jedzenie (czeskie klasyki – knedliki, ser smażony i zupa…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 6

14 lipca 2018 Dystans dzienny: 51 km Dystans całkowity: 560 km Po nocnym armagedonie pogoda jakby się uspokoiła, ale woleliśmy zachować czujność. Jeszcze wieczorem okazało się, że rower Ville wymaga pewnych napraw, ale na szczęście szybko znalazłem mechanika, który okazał…

Náchod – dolina rozkoszy

Mimo iż leży tuż przy naszej granicy i zaledwie 5 km od Kudowy-Zdroju, Náchod i jego okolice wciąż są raczej rzadko odwiedzane przez turystów z Polski, którzy za to przyjeżdżają masowo na pobliskie Broumovské stěny. Szkoda bo jest to zakątek naprawdę…

Praga trochę inaczej

Ilekroć przyjeżdżam do Pragi, znajduję w niej zawsze miejsca, których wcześniej nie widziałam. Niby w pobliżu głównych turystycznych traktów, a jednak na uboczu. Ludzi tu nieco mniej, życie płynie wolniej, nie słychać nawoływań z restauracji i piwiarni. Ostatnio znów szłam…

Zapomniane uroki Austerlitz

Planując podróż do Moraw, nie sposób zapomnieć o Brnie – jednym z największych ośrodków handlowych w Republice Czeskiej. Ostatnimi czasy miasto u naszych południowych sąsiadów notuje rosnące zainteresowanie turystów, do czego w dużej mierze przyczynili się podróżnicy z Polski. Warto jednak czasami oderwać się od utartych schematów, schodząc ze sztampowej ścieżki. Dlaczego bowiem nie pojechać – korzystając z wizyty w Brnie – do oddalonego o 20 km od miasta Slavkova u Brna?

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 4

20 lipca 2017 Dystans: 115 km Skończyły się żarty. Po kilku leniwych dniach, nareszcie udało mi się ruszyć z kopyta. Wstałem bladym świtem, rozmasowałem obolałe gnaty, zwinąłem namiot i resztę fantów do sakw, wskoczyłem na siodło i wesoło ruszyłem w…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 3

19 lipca 2017 Dystans: 45 km Wstaję bladym świtem, szybko pakuję toboły na rower i z wolna toczę się na dworzec. Oczywiście jest w remoncie, ale jeszcze wczoraj udało mi się namierzyć optymalną ścieżkę dostępu na peronu. Nie obeszło się…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 2

18 lipca 2017 Dystans: 0 km Miałem z rana ruszać dalej, jednak piękna pogoda nieco mnie rozleniwiła i w końcu, nie bacząc na początkowe kalkulacje, zdecydowałem się zostać dzień dłużej i zwiedzić trochę lepiej stolicę Czech. Nawet kosztem kolejnego, uciążliwego…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – Dzień 1

17 lipca 2017 Dystans (rowerem): 70 km Wyprawa rozkręca się dość leniwie. Chłodna kalkulacja dni urlopowych wskazuje, że będę prędzej czy później potrzebował pociągu jeśli nie chcę jechać do Szwajcarii tylko po to by dzień później wracać. Dlatego wolę zrobić…

Europejskie stolice – jedź i zwiedzaj!

Jeśli nie masz jeszcze planów na tegoroczne wakacje lub weekendowy wypad to dobrze trafiłeś. Jeszcze lepiej, jeśli marzyłeś o niezobowiązującej wycieczce na własną rękę. Mamy dla Ciebie 3 propozycje do rozważenia. Pamiętasz podróże autostopem? Wsiadasz i jedziesz przed siebie. Tak.…