Czeska Szwajcaria – wśród skał i wąwozów

Jakoś tak się złożyło, że do Czeskiej Szwajcarii wcześniej nie udało mi się trafić. A to tak blisko, ledwie 3 h od polskiej granicy. Pandemiczne wakacji, gdy planowanie dłuższych wyjazdów okazało się niemożliwe sprawiły, że wreszcie miałam czas na to,…

Spacer po Starym Mieście w Pradze

Pragę odwiedzałam nie raz i nie dwa w swoim życiu. I zawsze wracam do niej z tym samym entuzjazmem. Lubię klimat tego miasta, jego atmosferę, choć trzeba przyznać, że z roku na rok tłumy są tu coraz większe. Na koniec…

Czechy otwierają swoje granice od 25 maja. Polscy hotelarze boją się, że przegrają z nimi walkę o turystę.

Tylko 40 proc. Polaków planuje wyjechać na wakacje po wygaśnięciu pandemii, a aż 2/3 z nich zamierza spędzić urlop w kraju – wynika z badania na zlecenie KRD. Bardziej niż na polskich hotelarze liczą jednak na zagranicznych turystów, zwłaszcza z…

Na zamku w Pradze

Praga, nazywana czasem Złotym Miastem to jedno z najchętniej przez Polaków odwiedzanych miast w Europie. Składają się na to oprócz jej piękna i wspaniałych zabytków także niewielka odległość od granic naszego kraju oraz stosunkowa łatwość dojazdu. Przy dzisiejszym rozwoju tanich…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 26,27

3-4 sierpnia 2018 Dystans dzienny: 54 + 121 km Dystans całkowity: 2400 km Wstałem bardzo wcześnie, ale na ulicach były już tłumy. Nic dziwnego – środek sezonu. Postanowiłem trochę pozwiedzać, a że byłem już w Brnie kilka razy to przy…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 25

2 sierpnia 2018 Dystans dzienny: 156 km Dystans całkowity: 2225 km Wczorajsza dolegliwość minęła jak ręką odjął. Wstałem wcześnie rano i w przyjemnych okolicznościach zjadłem śniadanie z moją gospodynią. Potem okazało się że kawałek możemy podjechać razem bo i tak…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 7

15 lipca 2018 Dystans dzienny: 75 km Dystans całkowity: 635 km Nie zabawiliśmy długo w Czechach, ale przynajmniej zdążyliśmy się najeść. Ceny po tej stronie Beskidów okazały się naprawdę przystępne, a jedzenie (czeskie klasyki – knedliki, ser smażony i zupa…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 6

14 lipca 2018 Dystans dzienny: 51 km Dystans całkowity: 560 km Po nocnym armagedonie pogoda jakby się uspokoiła, ale woleliśmy zachować czujność. Jeszcze wieczorem okazało się, że rower Ville wymaga pewnych napraw, ale na szczęście szybko znalazłem mechanika, który okazał…

Náchod – dolina rozkoszy

Mimo iż leży tuż przy naszej granicy i zaledwie 5 km od Kudowy-Zdroju, Náchod i jego okolice wciąż są raczej rzadko odwiedzane przez turystów z Polski, którzy za to przyjeżdżają masowo na pobliskie Broumovské stěny. Szkoda bo jest to zakątek naprawdę…

Praga trochę inaczej

Ilekroć przyjeżdżam do Pragi, znajduję w niej zawsze miejsca, których wcześniej nie widziałam. Niby w pobliżu głównych turystycznych traktów, a jednak na uboczu. Ludzi tu nieco mniej, życie płynie wolniej, nie słychać nawoływań z restauracji i piwiarni. Ostatnio znów szłam…