Sondaże pokazują, że turyści samodzielnie poszukujący noclegów i dojazdów do wybranych przez siebie atrakcji, najczęściej wyszukują je przez internet. Dostępność niemal z każdego miejsca na świecie i o każdej porze, brak konieczności bezpośredniego kontaktu z recepcją lub obsługą, łatwość rezerwacji nawet przy braku znajomości języka – to tylko niektóre z zalet internetowych rozwiązań.
Sposobów na rezerwację miejsc noclegowych przez internet jest wiele. Niektórzy szukają ich bezpośrednio na stronach hoteli, inni decydują się na skorzystanie z agregatorów ofert. Ostatnio jednak na rynku hotelarskim pojawił się nowy trend: program rezerwacji hotelowej. Czym one są i na czym polega różnica w stosunku do tradycyjnych rozwiązań?
Korzyści dla hotelu
System rezerwacji nowej generacji znacznie ułatwia zamówienie noclegów poprzez stronę internetową. Jego ogromną zaletą jest kalendarz online, który szybko daje odpowiedź na temat dostępności noclegów nawet w odległych terminach i różnicach w cenach. System taki prezentuje w ciągu kilku minut to, co często zajmowałoby kilkanaście minut rozmowy telefonicznej czy godzin wymiany maili. Dodatkowo, pozwala on uniknąć nieporozumień i błędów w rodzaju podwójnych rezerwacji czy braku informacji zwrotnej do klienta. Z systemem zintegrowane są bezpieczne płatności online. Umożliwia on sprzedaż na Facebooku, własnej stronie internetowej czy portalach agregujących, a korzystać można z niego z poziomu komputera, tabletu czy smartfona. System da się również na różne sposoby modyfikować, tak by jak najlepiej służył obu stronom – właścicielom obiektu, jak i zamawiającym noclegi.
Korzyści dla użytkownika
Program rezerwacji hotelowej umożliwia klientom zapoznanie się od razu z całą ofertą i wybranie tego, co będzie dla nich najkorzystniejsze. Widząc cały kalendarz noclegów, mogą znaleźć termin z najkorzystniejszą dla siebie ceną. Ma to szczególne znaczenie w miejscach, w których występują duże sezonowe różnice cen, jak np. na Islandii, gdzie od września koszty noclegów potrafią spaść nawet o 40%. Pozwala to lepiej zaplanować wyjazd. Turyści korzystający z programów rezerwacji zyskują także błyskawiczne, automatyczne odpowiedzi na swoje pytania i potwierdzenia zamówień, oszczędzając czas. Mogą z nich korzystać we własnej wersji językowej i zapłacić z góry w swojej własnej walucie.
Dodatkowe korzyści dla klientów to między innymi możliwość jednoczesnego zamówienia usług takich jak wynajem samochodu, zamówienie wycieczki, dojazdu z dworca lub lotniska czy wypożyczenia sprzętu sportowego.
Wybierając daty noclegów klient ma również podgląd konkretnego pokoju, może zobaczyć jak jest duży i w co wyposażony. To znacznie ułatwia podjęcie decyzji.
Jak widać, program rezerwacji hotelowej to nowość, która przynosi wiele korzyści zarówno właścicielom obiektów noclegowych, jak i samym turystom. Ułatwienie w obustronnej komunikacji, duża dostępność i prostota obsługi to czynniki, które wkrótce przysporzą mu sporej popularności.