Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 15

24 lipca 2018 Dystans dzienny: 84 km Dystans całkowity: 1378 km Wstaliśmy z samego rana i uraczyliśmy się polowym śniadankiem z fasoli i ajwaru. I oczywiście czarnej jak smoła kawy. Niczym kowboje. Planowany dystans nie był specjalnie długi ale po…

Półwysep Mani- trochę inny kawałek Grecji

Podróżując przez Peloponez dotarłam w październiku na Półwysep Mani. To środkowy „paluch” Peloponezu, kraina, gdzie góry i morze łączą się ze sobą w harmonijny sposób dając obudowę dla niezwykłej architektury. Mani może objechać spokojnie w ciągu jednego dnia. O ile…

5 niesamowitych miast na świecie – sprawdź, dlaczego warto je odwiedzić

Które miasta na świecie są uznawane za najbardziej niezwykłe? Co takiego skłania tłumy turystów do odwiedzania ich o każdej porze roku? Zobacz zestawienie przygotowane przez specjalistów z AccorHotels! Londyn, Paryż, Marrakesz, Toronto, Barcelona – oto 5 niesamowitych miast. W każdym…

Biecz- szukając dawnej świetności

Wjeżdżając dziś do leżącego na pograniczu Małopolski i Podkarpacia niewielkiego Biecza trudno sobie wyobrazić, że w średniowieczu oraz w początkach ery nowożytnej zaliczał się on do największych miast w Polsce. Otoczone murami, z zamkiem będącym siedziba starosty było ważnym przystankiem…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 14

23 lipca 2018 Dystans dzienny: 110 km Dystans całkowity: 1294 km Mimo wściekłej nocnej ulewy, deszcz nie mógł się wypadać. Co prawda już tylko siąpiło, ale i tak ociągaliśmy się nieco ze startem jak tylko się dało. W końcu jednak…

Liverpool- nie tylko Beatlesi

Do Liverpoolu trafiłam trochę przypadkiem. Zagnała mnie tam delegacja. A skoro już byłam na miejscu, to nie sposób było nie zrobić sobie spaceru po mieście. W zasadzie to zbyt wiele się nie spodziewałam. Liverpool kojarzył mi się dotąd jedynie z…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 13

22.07.2018 Dystans dzienny: 95 km Dystans całkowity: 1184 km Grzmiało i strzelało prawie całą noc, ale na szczęście nic nas nie trafiło. Ulewa nie spowodowała też u nas żadnych strat w ludziach ani sprzęcie. Tyle dobrze. Niestety pożegnanie z Balatonem…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 12

21 lipca 2018 Dystans dzienny: 23 km Dystans całkowity: 1089 km Ten dzień miał być w zasadzie wolnym. Plan był taki żeby leżeć na plaży i nic nie robić. Niestety rzeczywistość nieco poszargała nam plany. W moim przypadku okazało się…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 11

20 lipca 2018 Dystans dzienny: 45 km Dystans całkowity: 1066 km Robactwo na szczęście odpuściło i można normalnie ogarnąć śniadanie. Składało się głównie z kawy bo nic innego nam nie zostało. Nie przejmowaliśmy się tym jednak bo do Balatonu było…

Zakynthos – wielki błękit

W czasie niedawnego wyjazdu na Peloponez postanowiłyśmy z koleżanką zrobić sobie jednodniowy wypad na Zakynthos. Przed oczami mając oczywiście słynne zdjęcia z Zatoki Wraku. Błękit, białe klify i zakopany w piasku wrak statku spoczywający na niewielkiej, piaszczystej plaży. W sumie…