W podziemiach Browaru Perła

Piwo Perła to coś, co nieodłącznie związane jest z Lublinem. Zyskujący coraz większą popularność w całej Polsce browar ma swoje początki w połowie XIX w. Obecnie produkcja przeniesiona jest do nowoczesnego zakładu, ale stare podziemia klasztoru reformatów, w którym Vetterowie…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 24

1 sierpnia 2018 Dystans dzienny: 71 km Dystans całkowity: 2068 km Ból brzucha pojawił się nagle. Mieliło mnie w zasadzie przez pół nocy, ale niezbyt silnie tak że dałem radę się wyspać i nawet zjeść śniadanie. To było dość ryzykowne,…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 23

31 lipca 2018 Dystans dzienny: 133 km Dystans całkowity: 1998 km Dobrą stroną dzikich noclegów jest to że zawsze zaczynasz wcześnie rano. Ta też było i tym razem. Teren z rozpoznania nie był skomplikowany więc wyznaczyłem sobie dłuższy odcinek. Zapowiadał…

Belfast- w labiryncie murali

W zeszłym roku postanowiłam zobaczyć jak zmienił się Belfast. Poprzednio byłam w tym mieście w 2005 roku i zapamiętałam jako fascynujące, ale niezbyt atrakcyjne dla przeciętnego turysty. Mnie ze względu na zainteresowanie tematyką konfliktu w Irlandii Północnej wciągnęło. Wróciłam po…

Co robić w Ostródzie wiosną i latem?

Ostróda to jedna z najpiękniejszych miejscowości w całej Polsce. Jest ona położona na Mazurach, co z pewnością usatysfakcjonuje miłośników natury i malowniczych krajobrazów. To wręcz idealne miejsce na urlop. Wybierając się do Ostródy wiosną lub latem możemy mieć sto procent…

Tam, gdzie chadzał Wokulski. Odkryj Warszawę śladami „Lalki” Bolesława Prusa

Z powieści Bolesława Prusa najlepiej pamiętamy historię wielkiej miłości do Izabeli Łęckiej i nieśmiertelne pytanie „Wokulski – romantyk czy pozytywista?”. Inne walory „Lalki” mogły zatrzeć się w naszej pamięci, a szkoda. Dzieło przedstawia bowiem również fascynujący obraz XIX-wiecznej Warszawy. Jeśli…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 22

30 lipca 2018 Dystans dzienny: 125 km Dystans całkowity: 1865 km Dzień zacząłem bardzo wcześnie, był pogodny, niezbyt upalny, w sam raz na przejażdżkę. A było co patrzeć. Stolica Chorwacji już wczoraj przypadła mi do gustu, a dziś mogło być…

Śladem Wielkiej Wojny- Twierdza Przemyśl

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że w Polsce znajduje się jedna z największych twierdz nowożytnej Europy. Umiejscawiane tuż po Verdun i Antwerpii założenie obronne stanęło na przełomie XIX i XX wieku w Przemyślu i jego okolicach. W tej chwili opuszczone…

Muczne – malownicza osada pośród lasów – atrakcje w Bieszczadach

Muczne to cicha i niewielka miejscowość położona w Bieszczadach, w gminie Lutowiska, nieopodal szlaku na Bukowe Berdo. Wieś zewsząd otoczona jest gęstymi lasami i składa się z zaledwie kilku domków, obiektów turystycznych oraz drewnianego kościółka. Odrobina historii Pierwsze informacje na…

Olimpia- u źródeł igrzysk olimpijskich

Podczas wyjazdu na Peloponez dotarłam także do Olimpii, miejsca, gdzie miały swój początek igrzyska olimpijskie w 776 r. p.n.e. odbyły się pierwsze igrzyska olimpijskie. Dzięki pobytowi poza sezonem udało mi się uniknąć tłumów i zwiedzić całe stanowisko archeologiczne w spokoju.…