Wyprawa rowerowa do Rumunii – dzień 23-24

14-15 sierpnia 2019 Dystans dzienny: 63+85 km Dystans całkowity: 2378 km Odruchowo wstałem o 6. Za oknem lało, ale nie musiałem się tym przejmować. Położyłem się spać bo było jeszcze wcześnie. Wytoczyłem się na drogę dopiero przed 9. Mogłem wsiąść…

Mała Obwodnica Bieszczadzka

Bieszczady to region, który coraz częściej odwiedzany jest przez turystów ze względu na swoje walory krajobrazowe. Górskie wędrówki, dalekie widoki, spędzanie czasu na łonie przyrody to najpopularniejsze tu formy turystyki. Niestety kiedy pogoda zawodzi warto mieć w zanadrzu coś innego.…

Wyprawa rowerowa do Rumunii – dzień 22

13 sierpnia 2019 Dystans dzienny: 80 km Dystans całkowity: 2230 km Obudził mnie przyjemny chłodek. Niestety obawiałem się że w zamian prędzej czy później lunie. Dlatego szybko spakowałem rzeczy i wyruszyłem w trasę. Pokręciłem się jeszcze trochę po centrum w…

Bieszczadzki PN- więcej niż połoniny

„A gdyby tak rzucić wszystko i… wyjechać w Bieszczady?” To hasło od wielu lat jest popularne zarówno wśród zapalonych wędrowców, jak i turystów, którzy cenią widoki, ale lubią też odpocząć w mniej forsowny sposób. Południowo- wschodnie tereny naszego kraju urzekają…

Włodawa- czar pogranicza

Włodawa. A gdzie to właściwie jest, zapyta pewnie niejeden. Niewielkie miasto w województwie lubelskim, blisko trójstyku granic Polski, Białorusi i Ukrainy, spokojne i jakby nieco uśpione. Ale kiedy się mu uważniej przyjrzeć odkryje przed nami swój urok. Czar pogranicza, przenikania…

Wyprawa rowerowa do Rumunii – dzień 21

12 sierpnia 2019 Dystans dzienny: 110 km Dystans całkowity: 2150 km Udało mi się wstać bladym świtem. Kiedy kładłem się spać miejsca było sporo, ale jak wyjrzałem z namiotu to okazało się że przez noc wyrosło pełno namiotów tak że…

Wyprawa rowerowa do Rumunii – dzień 19-20

10-11 sierpnia 2019 Dystans dzienny: 125 + 60 km Dystans całkowity: 2040 km Wstałem rano na lekkim kacu i spokojnie zjadłem śniadanie. Trochę żałowałem, że nie mogę zostać dłużej w Timisoarze, ale kalendarzowo byłem już spóźniony. Trzeba było jechać. Na…

Epidauros- w greckim teatrze

Są miejsca, które niemal każdy zna z książki do historii czy języka polskiego. Jednym z nich jest grecki teatr w Epidauros. Jego zdjęcia nie sposób przeoczyć w każdym niemal podręczniku. Największy, najlepiej zachowany, z doskonałą akustyką. Te określenia pojawiają się…

Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe

Twórcy oferty turystycznej poszukują wciąż nowych pomysłów na przyciągnięcie turystów w swój rejon. Uatrakcyjnia się pobyty, wytycza nowe szlaki, powstają parki rozrywki czy interaktywne muzea. Wszystko w trosce o jak największe zadowolenie gości i zaproponowanie im nowych możliwości spędzania czasu.…

Wyprawa rowerowa do Rumunii – dzień 18

9 sierpnia 2019 Dystans dzienny: 142 km Dystans całkowity: 1855 km O siódmej przestało padać więc można było ruszać zgodnie z planem. Po raz pierwszy od dłuższego czasu miałem przyjemny chłodek więc chciałem go maksymalnie wykorzystać. Powietrze było rześkie i…