Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 21

30 lipca 2018 Dystans dzienny: 10 km Dystans całkowity: 1740 km Rijeka nie zrobiła na mnie takiego wrażenia jak Pula. Dopiero po dłuższym spacerze zacząłem dostrzegać uroki tego miejsca. Istotnie oprócz burych kamienic i pstrokatych graffiti pojawiały się od czasu…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 20

28 lipca 2018 Dystans dzienny: 105 km Dystans całkowity: 1730 km Było nawet ładniej niż wczoraj, a poprzeczka przecież zawisła wysoko. Wstałem bladym świtem, akurat na wschód słońca. Byłem pełen energii, więc dla odmiany zwinąłem się prędko i wymeldowałem o…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 19

27 lipca 2018 Dystans dzienny: 83 km Dystans całkowity: 1625 km Dzień zapowiadał się ładnie, a ja byłem wyspany i w pełni sił. Po szybkim, symbolicznym wręcz śniadanku, spakowałem toboły i ruszyłem w trasę. Już wczoraj zauważyłem że Istria pełna…

Wyprawa rowerowa do Chorwacji – dzień 18

26 lipca 2018 Dystans dzienny: 99 km Dystans całkowity: 1542 km Dość długo nie mogłem zwlec się ze śpiwora. Widziałem że dzień przede mną długi i trudny, więc wolałem dla odmiany odpocząć. Dzień był pogodny i niezbyt upalny. Może to…

Trogir – w kamiennym labiryncie ulic

Dalmatyńskie wybrzeże Chorwacji usiane jest przepięknymi, zabytkowymi miastami. Są one celem dla licznej grupy turystów, którzy odwiedzają je uzupełniając swój wypoczynek na adriatyckich plażach. Kamienne dom, ściśnięte zwykle między wąskimi uliczkami mają niepowtarzalny urok. Jasny kolor ścian odcina się mocno…

W tym roku Chorwację odwiedzi ponad milion Polaków. Przyciąga ich nie tylko piękna pogoda i plaże, lecz także liczne zabytki i parki narodowe

W 2017 roku wakacje w Chorwacji spędziło blisko milion Polaków. W tym roku możemy przekroczyć tę liczbę. Chorwacja jest rogiem obfitości, jeśli chodzi o atrakcje turystyczne i ofertę noclegową – przekonuje Agnieszka Puszczewicz, dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce.…

Wakacje w Chorwacji tańsze niż nad Bałtykiem?

Słońce, palmy, wakacje nad morzem – czego chcieć więcej? HomeToGo, porównywarka noclegów, postanowiła przyjrzeć się ulubionym wakacyjnym kierunkom wybieranym przez Polaków – polskiemu Morzu Bałtyckiemu oraz Chorwacji – i opracowała zestawienie Top 45 nadmorskich kurortów. Zestawienie prezentuje najtańsze i najdroższe…

Po mundialu rośnie popularność Chorwacji. Już w tym roku może przyciągnąć rekordową liczbę turystów

Na fali piłkarskich mistrzostw świata rośnie popularność Chorwacji. To nie tylko efekt spektakularnych zwycięstw reprezentacji i awansu do finału mistrzostw świata. Kibiców ujęło również zachowanie Prezydent Chorwacji, która na mecze przyleciała samolotem rejsowym, a na stadionie była razem z kibicami.…

Dalmacja- obraz w błękicie i bieli

Kilkukrotnie zdarzyło mi się na dłużej lub krócej „wpadać” na chorwackie wybrzeże. To powoduje, że poszczególne pobyty nieco się mieszają, zacierają, a szczegóły giną. Pozostają tylko pewne impresje. Obrazy tworzone z połączenia przyrody i kultury. Łączące błękit wody, intensywną zieleń…

Hvar – luksus na wyspie

Miasto Hvar uważane jest za jedno z atrakcyjniejszych w Chorwacji. Porównywane jest nawet z St. Tropez z racji swojego kurortowego klimatu.