Aquaparki w Polsce – Ile kosztuje rodzinny wypad?

Baseny z falami, rwące rzeki, masaże wodne, jacuzzi… i wiele więcej czeka na fanów wodnych atrakcji w Aquaparkach w całej Polsce. Niezależnie czy niedawno wróciłeś z wakacji nad morzem, czy nie miałeś jeszcze czasu na urlop, wycieczka do parku wodnego…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 24

10 sierpnia 2017 Dystans: 104 km Prędzej czy późnej, zawsze nastąpi koniec. Ostatni dzień nie zapowiadał się jakoś specjalnie przygodowo. Do granicy było całkiem blisko, a stamtąd planowałem jechać już pociągiem do domu. Gospodarze wstali rano, co jak zawsze było…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 23

9 sierpnia 2017 Dystans: 63 km Wstałem wcześnie rano i ruszyłem od razu w drogę, żeby nie tracić dnia, ani pogody. Byłem podekscytowany, bo choć w Berlinie byłem już wcześniej nie raz, to jednak nigdy nie zmierzyłem się z nim…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – Dzień 19,20

5-6 sierpnia 2017 Dystans: 266 km (131 + 135 km) Dzień zacząłem wcześnie bo robiło się paskudnie. Zdążyłem zwinąć namiot tuż przed ulewą. Nie była to najmocniejsza ulewa jaką napotkałem, ale trwała niemiłosiernie długo. Nie było sensu czekać aż przestanie,…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 19

4 sierpnia 2017 Dystans: 163 km Na campingu poznałem innego rowerzystę – zgermanizowanego Rosjanina Andreja z Kolonii. Okazało się, że jedziemy mniej więcej w tym samym kierunku, więc bladym świtem zwinęliśmy namioty i ruszyliśmy w trasę. W przeciwieństwie do mnie…

7 zwyczajów karnawałowych z całego świata

W dniu Trzech Króli rozpoczął się czas maskarad i swawoli – karnawał, w polskiej tradycji zwany również zapustami. Dawniej tańce i przebieranki miały zapewnić dobrobyt i przywołać szczęście na cały rok, dziś są przede wszystkim okazją do radosnego spędzania czasu.…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 9

25 lipca 2017 Dystans: 96 km Początek dnia był wyjątkowo paskudny, więc przez dłuższy czas nie miałem ochoty wyruszać z Amtzell, tym bardziej, że mili gospodarze pozwolili mi zostać i przeczekać aurę. Pogoda jednak nie poprawiała się więc chcąc nie…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 8

24 lipca 2017 Dystans: 104 km Dzień zapowiadał się paskudnie, ale to nic dziwnego w końcu to poniedziałek. Poniedziałki są do kitu, nawet na wakacjach. Wstałem bladym świtem, ogarnąłem sprzęt i po śniadaniu z gospodarzem wyruszyłem w trasę. Na początek…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 7

23 lipca 2017 Dystans: 86 km Śniadanie było dość oryginalne, jak na Niemcy. Z racji pochodzenia gospodarza, dostałem do spróbowania meksykańskie quesadillas, których wcześniej nie miałem okazji jeść, ale na szczęście bardzo mi smakowały. Z pewnym żalem pożegnałem się z…

Wyprawa rowerowa do Szwajcarii – dzień 6

22 lipca 2017 Dystans: 100 km Nie pospałem długo. Obudziłem się bladym świtem i wygrzebałem z mokrego namiotu. Szybko zwinąłem manatki i ruszyłem przed siebie. Dzień zapowiadał się paskudnie, ale wkrótce jakby nigdy nic wyszło słońce i potem nawet zrobiło…